Fri frakt Säkra betalningar Unika produkter

Köpvillkor

Handla redan nu – betala efter leverans!
Med Klarna Checkout handlar du alltid tryggt och enkelt hos oss på Scrozer.se. Välj det betalningssätt som tilltalar er bäst, vi erbjuder direkt kort betalning, faktura, delbetalning eller direkt överföring via vårt Swish nr: 123 3469 855.

Köpinformation

Vi reserverar oss för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på våra produktsidor.

 Ångerrätt / Returer

Som konsument (privatperson) har du 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara vi har skickat till dig. Ångerrätt gäller inte företag, samt endast om varan med originalförpackning är i väsentligen oförändrat skick. Du står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt. För att undvika problem när du vill utnyttja ångerrätten, tag kontakt med oss via vår mailadress eller på vårt telefon nr innan ni skickar tillbaka er vara. Vi förbehåller oss rätten att debitera självkostnadspris för de saknade delarna i de fall returen ej är komplett. Vid ordrar efter beställningen är lagd och ni ångrar ert köp tillkommer ingen avgift eller kostnader om ni lägger en beställning och inom exempelvis 1-2 dagar ångrar ert köp innan vi färdigbehandlat ordern.  Har ordern aktiverats av oss och er order färdigbehandlats och lämnat Europa lagret när ni beslutar er att ångra köpet tillkommer en extra avgift på 1495 kr då ni måste stå för fraktkostnaden. 1 495 SEK blir det totalt i returavgift om er order skickats ut och ni avbrutit ert köp men produkten fortfarande inte hunnit lämna landet där Europa lagret är lokaliserat vilket är antingen Holland eller Tyskland. Har er order dock anlänt till Sverige och ni ångrar ert köp tillkommer extra fraktkostnader då dessa självklart då har ökat pga tullhantering och den långa fraktvägen.

 

 Produktgaranti

Vi lämnar 1 års fabriksgaranti. Avvikelser framgår på aktuellt produktsida. Bromsar, bromsok och bromsklossar är förslitningsvaror och omfattas inte av garantin. Bromsar servas inte heller av oss utan hos valfri verkstad på kundens bekostnad. Garantin täcker heller inte vattenskador. Varorna kan också ha mindre repor/lackskador vilket ej heller omfattas av garantin.

Reklamation

Vid reklamation ska du kontakta oss via epost eller på vårt direkt nr snarast möjligt. Vi kontrollerar alla insända reklamationer i enlighet med din felbeskrivning. Retur skall återsändas i originalförpackning och väl emballerad. Transportskador till följd av bristfällig förpackning debiteras dig som kund. Vid en eventuell ånger står ni även för de transportkostnader som tillkommer när varan skall returneras till oss. Dessa transportkostnader utgörs bland annat av, varans vikt, upphämtningsplats och andra potentiella faktorer som faller på omständigheterna reklamationen medför.

 Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal och utfästelser från våran sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelser, skall utgöra grund till att vi befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Sekretesspolicy

Informationen du lämnar om dig själv används endast internt samt via våra partner (t.ex. Klarna och DHL).

Har du några ytterligare frågor eller funderingar kring våra köpvillkor, är ni varmt välkommna att kontakta oss via mail eller telefon.

Kontakt 

Vår mailadress är: support@scrozer.se

Ni når oss även via telefon på: 08-68 44 22 27

Telefontider: Mån-Fre 12:00-18:00